lördag 11 juli 2009

Amfibiefordon efterfrågas

Idag höll jag på att att fastna med bilen i ett vattendrag. Vi var på väg till några vänner som har en sommarstuga utanför Kungälv. Det visade sig ha regnat osedvanligt mycket där det gångna dygnet. Hela vägen var vattenfylld. Vi snackar ett par hundra meter med en halvmeter högt vatten. Men det sjuka var att vägen var så smal att om man väl kommit fram till vattnet var det inte mycket att göra. Att vända var så gott som omöjligt och backa var inte att tänka på då det var flera bilar bakom oss. Vi körde ner i vattnet och nådde faktiskt fram till andra sidan. Frågan man ställer sig är hur bra det var för bilen? Såg ett reportage på tv en gång om en bil som hamnat i vattnet. Den fick gå till skroten då reparationerna skulle kosta för mycket.
På vägen hem trodde jag i min enfald att vägverket eller kanske räddningstjänsten skulle åkt dit för att länspumpa. Det är trots allt ett par tusen personer som är beroende av just den här vägen, men så var inte fallet så bilen fick bada igen. Nämnde jag att jag funderar på att byta upp mig till en större modell? Någon som vill köpa en Peugeot 206 SW? Den fungerar utmärkt både på land och i vatten...

1 kommentar:

  1. Ett biltips. Byt till Peugeot 407. Då får Ni mest för inbytet.
    Amfibiefordon säljer armén ut just nu. Eftersom vi ändå inte via armén tänker ta tillbaka Norge inom 25 år går även fyrhjulsdrift på rea. Lite problem med reservdelar utlovas dock.

    SvaraRadera