torsdag 30 juli 2009

Fick tag i biljetter till slut

Jag hade inte tänkt gå på U2 (man kan ju inte gå på allt eller kan man det Jonas?) men jag cyklade förbi Ullevi igår och såg delar av scenen. Det såg ut som om ett jättelikt UFO landat på gräsmattan. Jag har aldrig sett något liknande. Detta i kombination med de minst sagt postiva recensionerna från Barcelona gjorde mig otroligt sugen att se spektaklet. Idag såg jag av en händelse att det skulle släppas extrabiljetter och gick in på Ticnets hemsida. Helt plötsligt hade jag två biljetter till fredagens konsert. Eller som Cliffrocker brukar i säga i sådana här sammanhang; Jag hade inte råd egentligen men...
Tidigare idag lyssnade jag på Lalehs sommarprogram. Hon är lustig den där tjejen. Jag tycker hon är vansinnigt begåvad och charmig men ibland fattar jag inte vad hon pratar om. I vissa stunder låter hon som en blandning av Tomas Di Leva, Lisa Ekdahl och Jonas Birgersson. Det är flummigt, obegripligt och otroligt tröttsamt på samma gång, fast jag kanske bara inte fattar grejen. Hon spelade i alla fall mycket bra musik eller vad sägs om den "Kinesiska muren" av Evert Taube som jag aldrig hört förut. Här även med bilder:
http://www.youtube.com/watch?v=QrgzNI98r78

3 kommentarer:

  1. Vi som inte hade råd - eller möjlighet - väntar otåligt på din recension.

    SvaraRadera
  2. Man KAN gå på allt Dan, men frågan är hur kul det är? hehe! Konserter och inspelningar av desamma är min passion utanför familjen, och jag har tack vare utskiftade Volvo-aktier kunnat köpa på mig många spelningar för hösten/vintern... håll koll på mitt youtube-konto!

    www.youtube.com/user/jontebus

    /Jonas

    SvaraRadera
  3. Cliffrocker: Den kommer så småningom.
    Jonas: Jag ska hålla koll på din sida.

    SvaraRadera