torsdag 16 juli 2009

Dålig recension

Jag satt och läste senaste numret av Groove där det stod en recension av Olle Ljungströms spelning på "Where the action is" i Stockholm. Den gjorde mig lite deppig faktiskt. Jag trodde han var på väg tillbaka, men det verkar varit en sorglig tillställning. Jag såg honom på numera nedlagda Bommens salonger här i Gbg för några år sedan och det var grymt bra. Anna Ternheim var förband (innan hennes första skiva kommit) och jag var helt blown away. Sedan gick Olle upp på scenen och var otroligt karismatisk. Han behövde knappast sjunga innantill (läs recensionen nedan) då flera i publiken kunde varenda textrad. Så bra som han var där och då skulle man ju alltid vilja att han var, men något år senare såg jag honom på en invigningsfest till Gbg:s filmfestival. Han och Ernst Billgren skulle spela i något garageband tillsammans. Det var så otroligt dåligt, inte minst eftersom Olle såg ut att ha druckit en sisådär sju-åtta öl för mycket. I Stockholm verkar det inte varit alkoholens fel att det blev ett fiasko utan snarare hans dåliga självförtroende och bandets usla förberedelser.
http://www.groove.se/site/recension.asp?recId=3853&mediumId=5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar