fredag 31 juli 2009

Vilka fyller arenorna i framtiden?

Markus Larsson skriver i sin krönika att giganternas tid snart är ett minne blott (se nedan). Det var inte längesedan jag läste Johan Lindqvist i GP skriva samma sak. Jag tror inte på det. Markus Larsson nämner varken Coldplay eller Robbie Williams i sin artikel. Den senare tillhör inte mina favoriter men visst var det fullsatt på Ullevi för något år sedan. Coldplay skulle lätt fylla densamma, de sålde slut Stockholms stadion på en nolltid nu i sommar. Och det finns fler band som har potentialen bli ordentligt stora. Varför inte The Killers eller kanske Glasvegas? Självklart tar det tid för ett band eller en artist att bli så stor som Springsteen, U2 eller Rolling Stones, men det kommer att komma fler jättekonserter i framtiden. Inte mins eftersom dessa spelningar generar enorma summor pengar till en musikbransch som inte längre säljer några skivor. Dessutom får man inte glömma att publiken vill se den här typen av spelningar. Det är en upplevelse som man kan glädjas åt en lång tid efteråt. http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/kronikorer/markuslarsson/article5585539.ab

1 kommentar:

  1. Jag är tämligen säker på att bägge journalisterna har en poäng där...

    Dessutom så hade t.ex Coldplay väldigt låga biljettpriser (max 595:- tror jag) medan de stora giganterna kunde med att ta minst det dubbla! OK, produktionerna skiljer sig markant, Coldplay har väl mer eller mindre bara en scen.

    Det mesta inom musiken går upp och ner, och rock och hårdrock har blivit så jävla folkligt. ALLA ska gå! 10 år sedan fyllde t.ex Iron Maiden Scandinavium bara sådär precis, fastän Bruce Dickinson precis kommit tillbaka. Om 10 år tror jag det ser likadant ut...

    Nä... det var bättre förr då man kunde gå på Metallica med en biljett inköpt 3 veckor innan! ;o) Tycker det ska vara sådär supersvenskt-lagom!

    SvaraRadera