söndag 26 april 2009

Bästa Stockholmslåten

Nyss hemkommen från en mycket lyckad helg i Stockholm. Vilken är den bästa Stockholmslåten? Är det Ebba Gröns Stockholms pärlor, Tony Joe Whites Stockholm Blues, Lars Winnerbäcks Stockholms kyss eller kanske Monica Zetterlunds Sakta vi går genom stan. Min favorit är nog Ulf Lundells Rom i regnet. Fast den beskriver knappast min Stockholmsresa.
Noterar att omröstningen är i full gång ;-) Ebba Grön leder över Led Zeppelin med en röst.
Min första vecka på Bloggtoppen.se. visar att antal unika träffar den här veckan var 118 st vilket placerar rockandrollheart på plats 7 827 av 29 934 registrerade bloggar (fast frågan är hur många av dessa som är aktiva). Hur som helst. Det är en bit kvar till Blondinbella...

3 kommentarer:

  1. Sen har vi ju Orups Stockholm och Olle Ljungströms Sthlm, Sthlm. Jag är ganska svag för båda dessa.

    SvaraRadera
  2. "Stockholm" - Pugh Rogefeldt och "Stockholm i natt" - Peter Jöback får inte glömmas bort. Lasse Berghagens "Stockholm i mitt hjärta" skulle väl vinna en omröstning på nätet......

    SvaraRadera
  3. Olle Ljungström, Pugh och Lasse Berghagen funkar, men Peter Jöback och Orup nej tack!

    SvaraRadera