torsdag 23 april 2009

Ny enkät

Den här gången ställer jag frågan vilket band ni helst skulle vilja se återförenas. Det är ju populärt att gamla grupper återförenas efter några år när deras plånböcker blivit tunnare. Men ibland är det tveksamt om banden verkligen återuppstått. I många fall har en eller flera av medlemmarna dött och det plockas in ersättare. För att ta några aktuella exempel så turnerade The Who förra året med de båda orginalmedlemmarna Pete Townshend och Roger Daltrey (de övriga två är döda). The Doors återförenades utan varken John Densmore eller Jim Morrison. Slutligen gjorde Led Zeppelin en hyllad spelning i London i höstas utan trummisen John Bonham. I år turnerar Creedence Clearwater Revival i USA, utan John Fogerty. För att inte tala om Beach Boys som numera bara har en orginalmedlem på scenen. Men vilket band skulle ni helst vilja återförenades? Eller ska de inte göra comeback? Det kanske aldrig blir lika bra som det en gång var.

3 kommentarer:

  1. Jag skulle gärna betala för att se Simon & Garfunkel i Slottsskogen / Göteborg en ljummen kväll i augusti. Kinks som förband.

    SvaraRadera
  2. Jag följer med. The Kinks har egentligen aldrig splittrats och Simon & Garfunkel återförenas ju för jämnan.

    SvaraRadera
  3. Skriver under på Hans dröm, framförallt the Kinks med bröderna Davies i högform och tonerna från Waterloo sunset bort mot Azaleadalen...
    Som antyds i inlägget känns det inte helt självklart att vilja se sina hjältar återförenas i sämre versioner av sig själva. Därför lägger jag min röst på Ebba som ju helt klart vore kul att se och inte på the Smiths som tillhör mina absoluta favoriter.

    SvaraRadera