torsdag 2 april 2009

Ulf Lundell skriver också listor

Det avslöjade han i gårdagens Babel. Fast han gör listor över saker han ska hinna med innan han dör. Det känns stressigt. Det finns en relativt ny film med Morgan Freeman och Jack Nicholsson som heter Bucket List med detta tema. Den börjar bra men blir snabbt rätt avslagen. Manusförfattaren har haft en idé men ingen egentligen berättelse.
Ulf Lundell var det ja. Jag har lite blandade känslor för honom. Jag tillhör en av dem som sett honom live fler ggr än jag kan räkna, men det beror på att han har hållit på så länge. Om man ser honom en gång per år och då blir det en hel del konserter. Personligen tycker jag att han är överproduktiv. Han släpper skivor och böcker i parti och minut och nu har han börjat skriva pjäser och måla tavlor också. Allt är inte bra. Långtifrån. Samtidigt finns det alltid några låtar som har det där lilla extra på varje skiva. Några rader som är träffande i varje bok. Om han bara inte omgav sig av "ja-sägare" och gallrade lite mer i sin produktion skulle han faktiskt ge ut något i klass med Den vassa eggen, På andra sidan drömmarna eller Jack igen. Men han gör det han känner för och det är ju rätt befriande. Kolla in Babel genom att klicka på länken nedan.
http://svtplay.se/v/1505156/babel/del_11_av_14

1 kommentar:

  1. "Det är inte så att att man älskar livet mer och mer. Jag tror att man blir lite mer och mer trött på livet, faktiskt. Socialt är mitt liv genomgående ett fiasko" - Ulf Lundell i samma Babelprogram.
    En kommentar till detta kan vara att det är dags att han accepterar sin ålder. Och inte hela tiden spänner bågen som en 25-åring.
    En tant i samma ålder är ett tips från coachen.

    SvaraRadera