lördag 4 april 2009

Låt som sätter sig på hjärnan

Visst är det enerverande med låtar som man inte kan bli av med? Jag hörde denna Alesha Dixons "The Boy Does Notning" på radion i fredags och nu går jag och nynnar på den för jämnan. Jag har hört den många gånger förut utan att den gjort något större intryck. Och det är faktiskt inte ens så att jag nu tycker att den är speciellt bra. Jag bara inte kan få refrängen ur mitt huvud. Den går så här:

Does he wash up?
Never wash up
Does he clean up?
No, he never cleans up
Does he brush up?
Never brushed up
He does nothing
The boy does nothing

Det finns förresten ett Seinfeldavsnitt där George går på Les Misarables och sedan inte kan få ledmotivet ur huvudet. Jerry lurar i honom att sådant kan få vem som helst att bli galen på riktigt. Jag tror också att det kan vara sant.

Vill ni inte heller slippa undan? Klicka på länken nedan...

http://www.youtube.com/watch?v=Ev44tKZzLSc

5 kommentarer:

  1. Själv köpte jag Absolute Music 2008 häromveckan. Innehåller några riktiga tuggumihits (och 50 % skit). När fan blir gammal börjar han lyssna på listpop...

    SvaraRadera
  2. Haha, jag såg det avsnittet i veckan.... o igår hände samma sak för mig... kunde verkligen inte få en låt ur hjärnan. Oftast brukar det ju inte vara bra låtar heller som fastnar. Va, Cliffrocker.... har du köpt absolut music??? Trodde jag aldrig!!!!! Vart ska det bära av...

    SvaraRadera
  3. Tingeling tingeling.
    Nu fyra på svensktoppen.
    Den fastnar trots att hjärnan blockerar.

    SvaraRadera
  4. Nej, Cliffrocker har du köpt Absolute Music(!)Det kommer ta ett tag innan jag lycka smälta detta. Jag har lyssnat på Springsteen hela morgonen så nu går jag och nynnar till Spirit in the night istället.

    SvaraRadera
  5. Haha Hans... det var just tingeling som jag hade på hjärnan i lördags som vägrade lämna mig. Den är som en magnet...

    SvaraRadera